Ідеалом сучасного навчання є особистість не з енциклопедичною розвиненою пам'яттю, а з гнучким розумом, з швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами дальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями, спроможної гідно представити себе і свій народ у світовій культурі. У формуванні такої особистості основна роль належить урокам рідної мови та літератури. Залишаючись основним елементом навчального процесу в умовах сьогодення вони зазнають значних змін. Отже, мета уроків словесності - відкриття неповторного «Я» кожного учня, створення умов для його самореалізації у процесі спілкування з художнім текстом, учителем, товаришами. Успішному розв'язанню таких завдань сприяють нетрадиційні форми організації навчально-виховної діяльності учнів. Адже незвичне, нове збуджує прагнення до пізнання, активізує розумову діяльність, викликає захоплення. «Відчуття новизни», як зазначає відомий методист Борис Степанишин, - «один з великих стимулів у навчанні учнів».
Впроваджуючи у навчальний процес активні методи навчання, провідну роль відіграють навчальні ігри при проведенні уроків узагальнення та систематизації знань учнів, які дають учням змогу формувати знання шляхом інтенсивної самостійної пізнавальної діяльності й сприяють розвитку індивідуальних творчих здібностей.
Викладач української мови та літератури Гресь Марія Романівна працює над проблемою: «Інтерактивні методи навчання як засіб саморозвитку пізнавальної активності учнів».
"Шевченківські дні" в ліцеї.
"Обернуся в легенду" (по творчості Лесі Українки).